Natte boten keuring op de Lek
Afgelopen zaterdag vond de eerste Lekdag van het jaar plaats. Voor veel waterscouts stond deze dag volledig in het teken van de jaarlijkse Natte Boten Keuring. Op de Lek, bij ons wachtschip de NieuwHoorn en ons clubhuis in Tull en ’t Waal, werden de boten en het materieel gecontroleerd om te kijken of alles klaar is voor een veilig en succesvol vaarseizoen.
Al vroeg op de dag waren leden en leiding druk bezig met de laatste voorbereidingen. De vletten werden nagekeken, materiaal werd gecontroleerd en alles werd netjes klaargemaakt voor de inspectie. Daarbij werd niet alleen gekeken naar de staat van de boten, maar ook naar de veiligheid en het onderhoud van het materiaal aan boord.
Wij waren deze dag niet de enige scoutinggroep die werd gekeurd. Gedurende de dag kwamen meerdere groepen langszij liggen op de Lek bij Tull en ’t Waal om hun boten te laten inspecteren. Hierdoor was het een gezellige en levendige dag op het water, waarbij ervaringen werden uitgewisseld en er volop gelegenheid was om andere waterscouts te ontmoeten.
De keuring werd uitgevoerd door de Technische Advies Commissie (TAC) van onze admiraliteit. Deze commissie beoordeelt jaarlijks of de boten en het materiaal voldoen aan de gestelde eisen voor veiligheid en onderhoud. Dankzij hun deskundige blik kunnen alle groepen met vertrouwen het nieuwe vaarseizoen tegemoet gaan.
Terwijl de waterscouts zich bezighielden met de keuringen, hadden de welpen hun eigen programma op de wal. Zij vermaakten zich met verschillende spellen en activiteiten, waardoor ook voor hen de eerste Lekdag een geslaagde dag werd.
Met de Natte Boten Keuring achter de rug kijken we vol enthousiasme uit naar het komende vaarseizoen. We bedanken de TAC voor hun inzet en wensen alle groepen veel veilige en plezierige vaaruren toe!







